Hart voor het centrum

Zin in Utrecht timmert hard aan de weg

In september ging de activatiecampagne ‘Zin in Utrecht!’ van start. Het doel: meer regionale bezoekers in het centrum, die langer blijven en meer besteden. Je hebt de campagne vast al op diverse plekken gezien. Benieuwd hoe het ermee gaat en welke resultaten er al zijn geboekt? Een update!

Voor de buitenwereld is de campagne goed te zien. Zo was de campagne een week lang levensgroot te zien op een megascherm langs de A2. Ook komen de grote, rode uitingen met de ‘U-tjes’ vaak langs op diverse digitale schermen in en rond de stad. Reizigers en winkelend publiek in Hoog Catharijne krijgen de uiting op een gigantisch indoorscherm te zien.

Ondernemers in actie

Bij de ondernemingen in het centrum is de campagne ook aanwezig: de CMU-leden ontvingen raamstickers en ansichtkaarten waarmee ze hun deelname aan ‘Zin in Utrecht’ kunnen laten zien. Zo worden bezoekers nog eens extra geattendeerd op de nieuwe website zininutrecht.nl.

Likes en volgers

Daarnaast heeft de campagne een stevige online focus. Er zijn een Facebook- en Instagram-account live gegaan. Daarop worden dagelijks nieuwe tips gedeeld, die telkens meer likes krijgen. Door de gestage groei in volgers neemt de zichtbaarheid extra toe. Een belangrijke rol in de campagne is gereserveerd voor advertentiecampagnes op Facebook en Instagram. Omdat je daarbij gericht kunt targeten op mensen in een bepaald gebied worden deze advertenties vooral gezien door mensen van buiten de stad Utrecht.

De resultaten tot nu toe

Van de online activiteiten zijn de volgende resultaten gemeten, tot half november 2019:

Facebook: bijna 2000 volgers; Instagram: 66 berichten, bijna 500 volgers; Zininutrecht.nl: ruim 200 tips geplaatst. Ook leuk om te weten: met de verschillende online campagnes hebben we al meer dan 118.000 mensen bereikt!

Cool extraatje: winacties

Een feestelijk onderdeel van de campagne ‘Zin in Utrecht!’ zijn de winacties. Ze worden gesponsord op Instagram. Ze worden dus getoond aan mensen die perfect in de doelgroep passen. Er zijn vier winacties tot eind 2019. De winactie-vraag is – aansluitend bij de campagne: ‘Waar heb jij zin in?’ In de animatie bieden we twee leuke Dagjes-Utrecht aan. Je doet supersimpel mee door A of B onder het bericht te plaatsen. Uit deze reacties worden de winnaars gekozen.De prijzen zijn samengesteld door Centrummanagement Utrecht en ter beschikking gesteld door diverse ondernemers. Zo krijgen de ondernemers nieuwe bezoekers over de vloer en worden ze vermeld in de tekst op de website. De eerste winnares van winactie 1 gaat op 11 december haar prijs ‘beleven’: dan komt ze naar Utrecht voor haar dagje Shopping & Styling!

Tips van harte welkom

In november stonden er al meer dan 200 tips op de website én ze worden continu aangevuld. Staat jouw onderneming of tip er nog niet tussen? Deel ‘m dan snel op zininutrecht.nl/tip-insturen. Stuur mooi beeldmateriaal mee, daar worden ze blij van bij zininutrecht! Iedereen die een tip instuurt, krijgt een knalrode city-bag!

Volg zininutrecht ook op social media!

Instagram: @zininutrechtFacebook: Zininutrecht