Prijswinnaars Ommetje Dom bekend

De familie De Bresser was een van de gelukkige prijswinnaars van onze ‘lockdownactie’ Ommetje Dom. Olaf (10), Clara (8), Wietse (7) en Friso (7) hebben samen met hun ouders Lucas en Evelyn tijdens de kerstvakantie meerdere dagen gezocht naar verstopte Dommy’s in de binnenstad. Ze vonden er maar liefst 48 en wonnen daarmee allemaal een Lees verder… »


Fieldlab Cafés 14 april van start in Utrecht

De grote inzet van burgemeester Sharon Dijksma, wethouder Klaas Verschuure, het KHN bestuur, en niet te vergeten vooral het lef en geduld van de horecaondernemers hebben er voor gezorgd dat vijf Utrechtse kroegen hun deuren weer kunnen openen. Van woensdag 14 tot en met zaterdag 17 april wordt in Utrecht een Fieldlab Cafés georganiseerd. De Lees verder… »


Analyseer online marketing- en salesinspanningen

Deze maand staat het programma van Nu Digitaal compleet in het teken van Marketing Analytics. Meten is weten! Naast de lancering van een nieuwe cursus, staat er op 26 april weer een nieuwe masterclass op de planning. Online masterclass Marketing Analytics: Maandag 26 april van 10:00 – 12:00 In deze online masterclass leer je alles Lees verder… »


Nieuwe manier van aangifte doen bij winkeldiefstallen

Vanaf 14 april aanstaande start de politie met een nieuwe manier van aangifte doen bij winkeldiefstallen. Het gaat specifiek om situaties waarbij de verdachte direct is aangehouden (heterdaad). Wanneer je een winkeldief op heterdaad wordt betrapt, bel je de politie via 112. Terwijl de politie onderweg is, start je de aangifte via politie.nl/winkeldiefstal. De politie Lees verder… »


Bezoek wethouder aan ondernemers

Eén jaar nadat Nederland voor het eerst in een lockdown belandde, bezocht wethouder Klaas Verschuure (Economische Zaken) een aantal Utrechtse ondernemers in de binnenstad. Hij sprak onder meer met Broese-eigenaren Sandra en Erik van Doorn, Ton Bals en Betsie Wassenaar van Bureaubewust en Mark Kersten van Restaurant De Markt. “Elke ondernemer heeft het afgelopen jaar z’n eigen sores Lees verder… »


Meer inzicht door data

Door inkoop van data verschaft CMU inzicht en duiding in het verloop van bezoekersaantallen, verblijfsduur en herkomst van bezoekers aan het centrum. We meten het aantal bezoekers om onder meer aan de gemeente te kunnen laten zien dat veilig, verantwoord en gastvrij bezoek mogelijk is. Wij doen dit vanuit het aandachtsgebied Toekomst en Onderzoek. Het beeld Lees verder… »


Haal meer uit je dak!

Kennissessie: Haal meer uit je dak! In samenwerking met NMU en de Provincie Utrecht organiseert GBCU dinsdag 16 maart van 16 – 17 uur een kennissessie  over de mogelijkheden die een bedrijfsdak biedt. Het gaat om alle soorten daken; groene (natuur), blauwe (water) en gele (energie) daken en multi functionele daken. Wat is het? Wat zijn Lees verder… »


Extra financiële steun voor Utrechters

Utrechters die te maken hebben met minder inkomsten vanwege de coronamaatregelen kunnen naar verwachting vanaf 15 maart de Tijdelijke Ondersteuning Noodzakelijke Kosten (TONK) aanvragen. Veel Utrechters hebben vanwege de coronamaatregelen geldzorgen. Deze regeling is er voor Utrechters die hoge vaste woonlasten hebben en verminderde inkomsten. Afhankelijk van de situatie bedraagt de hoogte van de regeling Lees verder… »


CDA Utrecht gaat online in gesprek met ondernemers over leegstand

Het CDA wil dat een volgend kabinet direct aan de slag gaat met het investeren in winkelgebieden. Om deze oproep kracht bij te zetten spreekt de partij zaterdagmiddag online met retailers vanuit een leegstand winkelpand in de Lange Elisabethstraat in het centrum van Utrecht. Met name binnensteden worden hard geraakt door de coronacrisis. Zo ook Lees verder… »


Openbare ruimte opnieuw klaar voor veilig, verantwoord en gastvrij bezoek

Afgelopen week hebben we, in aanloop naar kopen op afspraak, ondernemers weer voorzien van nieuwe welkomstmatten en uniforme deurbeleidposters. In overleg en samenwerking met de gemeente zijn de belijning op straat en de welkomstboodschappen met ‘Fijn je weer te zien’ vernieuwd. In samenwerking met Utrecht marketing is de website www.kiesjemomentutrecht.nl geactualiseerd met de boodschappen over kopen-op-afspraak en Lees verder… »