Veertig parkeerplaatsen verdwijnen dit jaar uit centrum

De eerste veertig parkeerplaatsen verdwijnen nog dit jaar uit het centrum. Het zijn de eerste van de 267 parkeerplaatsen op de Oudegracht en het Janskerkhof waar de gemeente vanaf wil om onder meer te zorgen voor meer ruimte voor voetgangers en fietsers. De gemeente bekijkt of het mogelijk en wenselijk is om een deel van Lees verder… »


1.200+ ondernemers in het centrum van Utrecht met elkaar verbonden

Sinds kort zijn ruim 1.200+ ondernemers in het centrum van Utrecht met elkaar verbonden via de Centrum Management Utrecht community.  De ‘CMU Community’ is het digitale community platform ontwikkeld door Chainels waar het centrummanagement, de gemeente en overige betrokken partijen, zoals bijvoorbeeld INretail, relevante informatie met elkaar delen en waar met elkaar gecommuniceerd wordt. Zowel Lees verder… »


Grifthoekbrug weer in beeld

Een nieuwe studie stelt voor om op negen plaatsen in de stad een fietsbrug of tunnel aan te leggen of te verbeteren. In totaal onderzocht de gemeente Utrecht 35 mogelijke fietsbruggen en -tunnels. Het gaat om plekken die barrières zoals water, spoor en autowegen slechten. Negen locaties kregen de meeste prioriteit. Onder deze de zogenaamde Lees verder… »


“Hoe effectief en zinnig is online marketing nu eigenlijk?”

Interview met Dorothé Cras van De Utrechtse Kinderboekwinkel Om ondernemers te helpen beter vindbaar en zichtbaar te worden online is CMU eind 2019 gestart met een supportprogramma. Eén van de deelnemers van het programma, is Dorothé Cras van De Utrechtse Kinderboekwinkel. Samen met twee van haar collega’s nam ze deel aan de trainingen van het Lees verder… »


Herinrichting Lange Nieuwstraat start 6 juli

De herinrichting van de Lange Nieuwstraat start op maandag 6 juli. Het werk wordt opgedeeld in zeven fasen waarbij steeds een deel van de straat afgesloten is. De werkzaamheden duren naar verwachting vier maanden. Doorgaande fietsers, auto’s en ander verkeer worden omgeleid. De straat blijft wel toegankelijk voor voetgangers, zodat woningen, winkels en andere gebouwen Lees verder… »


Online meedenken over de Omgevingsvisie Binnenstad

De gemeente Utrecht had op 17 maart jl. een tweede werkconferentie voor de Omgevingsvisie Binnenstad gepland. Helaas maakte het coronavirus de bijeenkomst onmogelijk. Omdat ook nu nog steeds niet duidelijk is wanneer er wel een bijeenkomst kan worden gehouden, wordt het gesprek over de toekomst van de binnenstad aangepast. De gemeente nodigt je nu graag uit Lees verder… »


Tijdelijke uitbreiding voetgangersgebied centrum

Vanaf zaterdag 27 juni breidt de gemeente Utrecht stapsgewijs het voetgangersgebied in het centrum uit. Hiermee kunnen bezoekers en bewoners eenvoudiger afstand van elkaar houden en zodoende verantwoord blijven winkelen en wandelen in het centrum. De uitbreiding duurt vooralsnog tot 1 september 2020. In het najaar wordt bepaald of uitbreiding na november nodig blijft.   De Lees verder… »


Eerste koopavonden goed bezocht

De eerste koopavonden in het centrum zijn, sinds ze weer werden ingevoerd, goed bezocht. Onder meer Grit Optiek, De Bijenkorf, Decathlon, Thom Broekman en De Rode Winkel openden de afgelopen weken weer hun deuren tijdens de koopavond. En met het resultaat zijn ze zeer tevreden, want ze worden goed bezocht. Dat is niet alleen goed Lees verder… »


Maatregelen in de openbare ruimte

Naar aanleiding van de gesprekken met de gemeente Utrecht én de feedback van ondernemers worden de ingrijpende maatregelen zoals eenrichtingsverkeer in de winkelstraten de afgelopen periode, gelukkig, steeds flexibeler ingezet. Verkeersregelaars en publieksbegeleiders krijgen meer verantwoordelijkheid om de maatregelen pas in te zetten wanneer de hoeveelheid bezoekers er om vraagt (zowel op zaterdag als zondag). Door de week Lees verder… »


‘Amsterdam en Utrecht door winkelaanbod populairst voor stedentrip’

Amsterdam en Utrecht zijn bij het hele gezin het populairst voor een stedentrip. Dat komt vooral door het winkelaanbod, blijkt uit het Steden & Streken Merkenonderzoek van Hendrik Beerda Brand Consultancy. Dat Utrecht veel kansen heeft om te profiteren van het concept ‘Vakantie in eigen land’ blijkt wel uit dit artikel van Retailtrends naar populaire Lees verder… »