Utrechters verleiden bezoekers om naar het centrum te komen

UTRECHT – Op woensdag 4 september gaat een nieuwe campagne live, gericht op bezoekers uit regio Utrecht. Het doel: mensen uit omliggende gemeenten verleiden om het centrum van Utrecht te bezoeken. In de campagne geven Utrechters en Utrecht-fans tips: waar vind je het fijnste visrestaurant, wat is de leukste woonwinkel en waar kun je de lekkerste ijsjes eten?

Afzender van de campagne is Centrummanagement Utrecht (CMU), bedenker is communicatiebureau O-utrecht. “Het is een campagne waarin wij als ondernemers niet zelf gaan vertellen wat er zo leuk is. We delen wat echte Utrechters en Utrecht-kenners nou zo leuk vinden aan ons centrum. Dat maakt het tot een echt interactieve en sympathieke campagne. De campagne verbindt winkels, musea, horeca, culturele organisaties en evenementen met elkaar. En dat is eigenlijk logisch, want die vinden het allemaal leuk als ze veel bezoekers kunnen verwelkomen”, vertelt Jeroen Roose-van Leijden van Centrummanagement Utrecht.

Utrechtse U

De pay-off van de campagne is ‘Zin in Utrecht’. Ook duikt ineens een heel eigen icoon op: de U als smiley. “Tja, Utrecht is een stad om van te houden, een stad waar je vrolijk van wordt! Dat weten Utrechters al lang, maar een heleboel anderen nog niet. Utrecht heeft zoveel verschillende dingen om van te houden. Die kom je allemaal tegen op zininutrecht.nl en onze Instagram en Facebook. We willen samen met alle ondernemers uit het centrum van Utrecht de mensen uit de regio een beetje inspiratie geven, zodat ze ook zin in Utrecht krijgen. Echte Utrechters die vertellen over bijzondere plekjes in hun eigen stad, dat is de kracht van deze campagne”, aldus Rianne Engels, eigenaar O-utrecht, al 26 jaar een echt Utrechts bureau.

Tips delen

Om Utrechters aan te sporen hun tips te delen op zininutrecht.nl, krijgt iedereen met een goede tip een unieke city bag met de U-smiley. De website is live vanaf 4 september en tips zijn vanaf die datum van harte welkom. Jeroen Roose-van Leijden van CMU: “Er komt ook nog een fantastische winactie aan, waarbij je via Instagram en Facebook een unieke Utrecht-ervaring kunt winnen. Ik mag er nog niets over zeggen, maar het wordt echt een prijs die iedereen wil winnen. Dus alvast een tip van mij: volg @zininutrecht op Instagram of Facebook, dan mis je de winactie niet!”