Toolkit Travellers’ Journey
Ervaringen van gasten zijn leerzaam en belangrijk voor organisaties. ‘Beleving’ is voor veel bedrijven de ervaring ‘ter plekke’ van de bezoeker. Beleving gaat echter verder dan dat! Ook de heen- en terugreis vormen een cruciaal onderdeel van de beleving.
Een Travellers’ Journey© brengt de volledige ‘reis van uw bezoeker’ in beeld, zowel qua reisbeleving, reizigerslogistiek, als de aansluiting op de logistiek van het reisdoel (locatie of event). De uitkomst van een Travellers’ Journey© biedt input voor het direct verbeteren van de reisbeleving van uw bezoeker.
Wilt u weten hoe u de Travellers’ Journey© van uw belangrijkste bezoekers kunt verbeteren? Kijk dan op travellersjourney.nl
Gastvrij Bereikbaar
De heen- en terugreis zijn een wezenlijk onderdeel van de beleving van de gast. Toch begint en eindigt bij veel ondernemers de ‘customer journey’ bij de eigen voordeur. De heen- en terugreis van de gast worden maar al te vaak vergeten.
Locaties die ‘Gastvrij Bereikbaar’ zijn focussen op duurzame verbeteringen in de ‘reis van de bezoeker’ en het vertalen van die verbeteringen naar de business cases van de locatie.
Centrale vraag bij dit alles is: ‘hoe lang/breed/’groen’ (duurzaam) is uw rode loper’
- hoe lang: waar begint uw rode loper? Bij uw eigen voordeur of die van uw gast?
- hoe breed: hoeveel bezoekers kunnen er gelijktijdig over uw rode loper naar uw locatie?
- hoe groen: hoe duurzaam is de bereikbaarheid van uw locatie geregeld?
Traveller’s Journey
De Travellers’ Journey is een methodiek om de reis vanuit het perspectief van de bezoeker te vertellen en te beleven. De Travellers’ Journey brengt de reis, vanaf de voorbereiding van de reis, de heenreis, de aankomst op de bestemming en de daarop volgende terugreis, in kaart.
Daarbij wordt gewerkt aan de hand van zogenaamde ‘persona’s’, zodat vanuit het bezoekersperspectief in beeld gebracht wordt wat bezoekers doen en waarom ze dat doen.
De inzichten die een Travellers’ Journey oplevert, maken het mogelijk om gerichte en praktische verbetering aan te dragen en te implementeren voor iedere locatie die bezoekers ontvangt.
De Travellers’ Journey helpt bij:
- het in kaart brengen van de reis van uw bezoeker;
- het vastleggen van de (onbewuste) motieven en drijfveren van de reiziger;
- het formuleren van een leidraad voor het doorvoeren van praktische verbeteringen aan de ‘gastvrije bereikbaarheid’ van uw locatie;
- het verhogen van het inlevingsvermogen van zowel medewerkers op de werkvloer als ook de directie m.b.t. de behoeften van de bezoeker;
- het aanscherpen van de (interne) communicatie van uw gastheerschapstrategie.
Lees op deze pdf hoe u de vindbaarheid van uw organisatie via Google Mijn Bedrijf kunt vergroten.
Op deze factsheet leest u alles over de Travellers’ Journey van Gastvrij Bereikbaar