Marketingcampagne ‘Unikwartier’ trapt af met website

Het Universiteitskwartier beschikt sinds kort over zijn eigen website. Op www.unikwartier.nl is een groot deel van de ‘mensen van het kwartier’ terug te vinden. En naast informatie over bedrijven, evenementen en de mensen daarachter, vind je hier veel praktische informatie over deze verscholen parel van het Utrechtse centrum.

Net als de andere centrumkwartieren is ook het Universiteitskwartier dit jaar gestart met een eigen marketingcampagne. Met een website alleen is het ‘Unikwartier’ er natuurlijk niet. In de periode mei-juni is het universiteitskwartier ook offline zichtbaar via posters en folders in horeca en culturele gelegenheden in de hele stad en directe omgeving, Abri’s in de binnenstad, online advertorials op DUIC en NU.nl Utrecht, advertenties en advertorials in het boekje van Culturele Zondagen en de UITagenda en de DUIC krant. Culturele Zondagen laat ook nog de hele zomer campagnemateriaal zien in de UITfeest-editie. Daarnaast komt het kwartier natuurlijk terug op Instagram en Facebook.

Selfie winactie

Eén van de onderdelen op de nieuwe website is de actie ‘Jeselfie in beeld’. Met deze winactie worden bezoekers ingezet voor de bekendheid van het Universiteitskwartier. Mensen die een selfie posten van zichzelf in het kwartier op Instagram met de hashtags #jeselfie en #unikwartier worden automatisch getoond op de pagina https://www.unikwartier.nl/jeself-in-beeld/. De selfie met de meeste likes wint het Unikwartier deelpakket van die maand. Deze actie start in mei.

Nieuws & Events

Op de website en social media kanalen promoten we jullie nieuws en events. Om het levendig te houden, is het belangrijk dat elke twee weken interessante nieuwe content wordt geplaatst. Events komen in de kalender en linken direct naar je eigen event-site. Elk nieuwsitem heeft een eigen pagina op unikwartier.nl. Georgette (café Florin) redigeert indien nodig. Niet alles wordt geplaatst, we willen een aantrekkelijke mix van cultuur en commercie aanbieden waarbij alle ondernemers aan bod komen.

Partner-kit

Naast betaalde exposure zetten we natuurlijk ook graag alle beschikbare kanalen in gratis zijn. Met 200 ondernemers hebben we dus honderden sites en social media kanalen tot onze beschikking om deze campagne tot een succes te maken. Bovendien zijn er mooie folders ontwikkeld die jullie hopelijk willen neerleggen in je winkel, café of restaurant.Om het makkelijk te maken zullen we een partner-kit samenstellen. Deze bestaat uit een banner voor op je website, een pakketje folders en voor de liefhebbers ook een poster (vier varianten) om op te hangen in je zaak. Binnenkort meer hierover.

Op maandag 15 april is er een kwartierbijeenkomst om 9.30 uur bij Café Hofman. We roepen alle ondernemers uit het Universiteitskwartier op om te komen en mee te denken. We hebben echt belangrijke én leuke dingen te bespreken. Dus maak even een uurtje vrij en kom gewoon langs! Aanmelden kan via natasja@cmutrecht.nl