CMU kiest O-utrecht voor najaarscampagnes

Tijdens de jaarbijeenkomst in Het Huis in maart kondigde Centrummanagement Utrecht (CMU) al aan dat er dit jaar veel aandacht zou gaan naar de marketing van het centrum. Sindsdien is er achter de schermen hard gewerkt aan een aantal leuke acties om dit najaar meer bezoekers naar het centrum te trekken.

O-Utrecht

Na een pitch met vier verschillende bureaus heeft CMU gekozen om met communicatiebureau O-utrecht samen te werken bij het voeren een wervings- en activatiecampagne. Het Utrechtse bureau ontwikkelt al meer dan 25 jaar sterke merken en effectieve campagnes voor maatschappelijk betrokken bedrijven en organisaties. Rianne Engels, eigenaar O-utrecht: “We zijn als Utrechts bureau trots op het feit dat we CMU mogen helpen hun ambiteuze doelstellingen te realiseren. We zijn zeer betrokken bij de stad en de ondernemers in het centrum en we vertrouwen er op dat we samen met een sterke campagne voor het centrum van Utrecht neerzetten.”

Samenwerking

Tijdens de campagnes wordt door CMU nadrukkelijk de samenwerking gezocht met de ondernemers in het centrum en aansluiting gezocht met acties en evenementen die al plaatsvinden. Zo wordt er bijvoorbeeld nauw samengewerkt met het Nederlands Film Festival en maken bezoekers aan het centrum via acties bij ondernemers kans op één van de 900 kaarten tijdens de voorstellingen in de Janskerk.

Bezoekerscampagne

Hoe de bezoekerscampagne er verder uitziet blijft nog even een goed bewaard geheim. In ieder geval is zeker dat de campagnes niet onopgemerkt voorbij gaan. Zo heeft CMU, naast de actie tijdens het Nederlands Film Festival, ook nog iets heel bijzonders voor bezoekers in petto vanaf half oktober op het Domplein.

Begin 2020 worden de resultaten van de campagnes geëvalueerd en beraadt CMU zich op een vervolg.