Advertentietegoeden en 4 inzichten van Google voor ondernemers

Google lanceert vele initiatieven om te helpen tijdens de coronacrisis. Zo heeft het bedrijf onlangs aangekondigd $800 miljoen te committeren aan ondersteuningsinitiatieven voor MKB-bedrijven, gezondheidsorganisaties en overheden. Een gedeelte hiervan zal gebruikt worden om Google Ads advertentietegoeden te vergeven in de hoop dat dit iets van de uitdagingen en kosten zal verminderen.

Google probeert daarnaast bedrijven te helpen in deze onzekere periode door verschillende inzichten te delen. Hier zijn er vier die kunnen helpen in contact te komen en te blijven met uw klanten.

Blijf op de hoogte. Met tools zoals Google Trends en Google Alerts kunt u meer inzicht krijgen in de impact van schommelingen in de consumentenvraag en de behoeften van uw klanten, met name in de context van uw lokale markt.

Blijf actueel. Uw klanten zijn op zoek naar informatie en vertrouwen erop dat uw bedrijf levert wat u belooft. Als uw openingstijden bijvoorbeeld zijn gewijzigd, is het belangrijk dat u uw klantgerichte sites en bedrijfsprofiel op Google Zoeken en Maps update. Plaats een post in uw bedrijfsprofiel of pas de boodschap in uw advertenties aan om informatie te delen over eventuele extra voorzorgsmaatregelen die u neemt, als u extra services aanbiedt aan de gemeenschap, of als u te maken heeft met vertragingen.

Voer aanpassingen in realtime door. Naarmate het consumentengedrag verandert, moet u uw advertenties herzien en budgetten actief beheren, maar ook campagnes onderbreken of budgetten opnieuw toewijzen op basis van productbeschikbaarheid en consumentenvraag. We raden u aan in Google Ads uw bestanden voor advertentiemateriaal aan te passen om eventuele wijzigingen in uw aanbod te weerspiegelen, zoals de mogelijkheid om online te bestellen of aan huis te leveren.

Blijf in contact met uw klanten en werknemers. Nu u uw bedrijf wellicht vanuit huis runt, kunt u digitale tools gebruiken om goed contact te onderhouden met uw klanten en werknemers. Voor uw klanten betekent dit wellicht digitale afspraken inplannen, adviesgesprekken of tutorials hosten via Hangouts Meet of productdemonstraties geven via YouTube-video’s. Klanten willen bedrijven vaak graag ondersteunen door lokaal te kopen, vooral in tijden als deze. U kunt digitale tools gebruiken om te delen wat uw klanten kunnen doen om u in deze tijd te helpen. Werknemers kunt u beter laten samenwerken met gedeelde documenten. U kunt ook een chatroom maken om snel te kunnen communiceren. Tot 1 juli 2020 geven we alle G Suite-klanten wereldwijd gratis toegang tot onze geavanceerde Hangouts Meet-videoconferencecalls om ervoor te zorgen dat zowel grote als kleine bedrijven verbonden kunnen blijven.