Winterse foodsafari: Utrechtse horeca geven een Kijkje in de Keuken

Op 10 december kunnen eetliefhebbers voor het eerst mee op foodsafari door Utrecht. Zo krijgen Utrechters een uniek kijkje in de keuken bij vier verschillende horecazaken in hun stad. 

Voor het eerst geven Utrechtse horecazaken Utrechters een kijkje in hun keuken. De winterse foodsafari is een initiatief van eetclub Waar Utrecht Eet (@waarutrechteet op Instagram) en vindt plaats op 10 december. Op één dag fietsen eetliefhebbers onder begeleiding van een Waar Utrecht Eet gids langs vier verschillende horecazaken. Bij iedere locatie krijgen zij een Kijkje in de Keuken en iets lekkers te proeven. Het programma biedt voor ieder wat wils: van specialty koffie bij 30ML en een kennismaking met Libanese eten bij Comptoir Libanais tot een rondleiding bij Brouwerij Oproer. Eetliefhebbers nemen letterlijk een kijkje in de keuken bij Utrechtse horeca.

“Achter het eten dat wij dagelijks bestellen bij onze favoriete horecazaken zitten zulke mooie verhalen, die nooit iemand hoort. Die gaan wij met Kijkje in de Keuken vertellen.” Zegt Lisa Koop, oprichtster van Waar Utrecht Eet. “De horeca in Utrecht is de laatste jaren zo enorm gegroeid dat ik enorm trots ben op mijn stad. Wist je bijvoorbeeld dat 30ML koffies serveert die naar fruit smaken? Of dat Libanees eten veel lijkt op Egyptisch eten, maar dan met veel meer kruiden? Tijdens Kijkje in de Keuken gaan we ook Tarte Tatin bakken bij restaurant Danel, naast de Tivoli: dat is een klein stukje Frankrijk. Zij gaan ons alles leren over de geheimen en verhalen achter de Franse keuken en natuurlijk de Tarte Tatin. Enchante Danel!”

Voor deze eerste editie werkt Waar Utrecht Eet samen met vier horecaondernemers: modern Frans restaurant Danel, koffiezaak 30ML, het gloednieuwe Comptoir Libanais en Brouwerij Oproer.

Het programma start om 11.00 uur met een kop koffie bij 30ML. Daarna lopen de eetliefhebbers opeenvolgend langs Danel en Comptoir Libanais. Om 15.30 uur wordt er een borrel geserveerd bij Brouwerij Oproer om daarna aan te sluiten bij de pubquiz. Kaarten zijn 34,50 en te krijgen via Instagram, Facebook en Eventbrite.

 

Tickets via Instagram, Facebook en Eventbrite